fbpx
Skip to main content

Άρθρο – Είμαστε στον αέρα … όπως παλιά …

"Δεν γνωρίζω το χρώμα της προσμονής,
μόνο την γεύση της.
Δεν κράτησα ποτέ την απόλυτη ευτυχία,
ξέρω πως την άγγιξα..."
Ο. Ελύτης

Κάπως έτσι νιώσαμε στο άκουσμα της είδησης ότι άνοιξε στο taxis net η υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2014.

Έχοντας υπόψη τη σαδιστική έως απάνθρωπη προθεσμία υποβολής των δηλώσεων, οπλισμένοι με δύναμη, κουράγιο και τον «Οδηγό φορολογικών δηλώσεων» της AST Books, αποφασίσαμε να στείλουμε τις πρώτες φορολογικές δηλώσεις της χρονιάς.

Για αρχή, θεωρήσαμε σωστό να στείλουμε μια σχετικά απλή δήλωση, δηλαδή μια δήλωση ενός φοιτητή με μοναδικό πραγματικό εισόδημα 4.000 ευρώ από ενοίκια και 0,90 ευρώ από τόκους καταθέσεων.

΄Βήμα πρώτο - Επιβεβαίωση στοιχείων:

Αγχωθήκαμε λίγο με την επιμονή του συστήματος να διπλοτσεκάρουμε τον ΑΜΚΑ του υπόχρεου, αλλά τη θεωρήσαμε φυσιολογική, καθότι ως γνωστόν «μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται».

Βήμα δεύτερο - Συμπλήρωση Ε2:

Ενώ είμασταν προετοιμασμένοι να συμπληρώσουμε τις πρόσθετες πληροφορίες που είχαν εξαγγελθεί, διαπιστώσαμε ότι κατά την συμπλήρωση του εντύπου έπρεπε να δηλώσουμε εξ’ αρχής τον κωδικό του Ε1 που συνδεόταν με την κάθε περίπτωση εισοδήματος. Χωρίς να χάσουμε τη ψυχραιμία μας καταχωρήσαμε το εισόδημα έτσι όπως ήθελε η εφαρμογή. Λίγη καινοτομία, σκεφτήκαμε, δεν έβλαψε ποτέ κανέναν…

Βήμα τρίτο - Συμπλήρωση Ε1:

Όντας περίεργοι και γεμάτοι προσμονή για την εικόνα και τη χρηστικότητα της νέας εφαρμογής, αρχίσαμε να συμπληρώνουμε τα εισοδήματα και τα λοιπά στοιχεία του φορολογούμενου.

Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η υπαγωγή του Κοινωνικού μερίσματος της υποπαραγράφου Α.1 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014, στα αφορολόγητα εισοδήματα που δεν εξαιρούνται της εισφοράς «αλληλεγγύης» (κωδικός 659), καθότι με την παράγραφο 2 του ως άνω άρθρου και νόμου, είχαμε πειστεί ότι αυτή η κοινωνικού χαρακτήρα παροχή, δεν θα υπόκειται σε εισφορά «αλληλεγγύης». Διαψευστήκαμε, αλλά θεωρήσαμε ότι δεν θα επηρεαστούν αρκετοί συνάνθρωποί μας, καθότι για εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ δεν επιβάλλεται η ανωτέρω εισφορά. Βεβαίως, δεν γνωρίζουμε κατά πόσο θα δείξουν την ίδια κατανόηση οι φορολογούμενοι που ενώ πέρσι βρίσκονταν σε κατάσταση απόλυτης φτώχειας, φέτος για κάποιο λόγο (μάλλον λόγω της ανάπτυξη και της ελπίδας που ήρθε), βρέθηκαν να έχουν εισοδήματα κοντά στο όριο των 12.000 ευρώ και με τη βοήθεια του κοινωνικού μερίσματος το ξεπέρασαν.

Βήμα τέταρτο – Αντιμέτωποι με το θηρίο (ή αλλιώς Εκκαθάριση του φόρου)

Αφού λοιπόν καταχωρίσαμε τα πενιχρά εισοδήματα του εν λόγω φοιτητή, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας με την πολυδιαφημισμένη μηχανή εκκαθάρισης του taxis net.

Οάου και πάλι ουάου, που θα αναφωνούσε και ο αρμόδιος Υπουργός.

Ως εκ του θαύματος ο φοιτητής με εισόδημα 4.000 ευρώ από ακίνητα, ήταν αναγκασμένος να πληρώσει 1.100 ευρώ (αφαιρώντας την περσινή προκαταβολή φόρου της τάξης των 250 ευρώ). Σημειωτέων ότι οι αντικειμενικές δαπάνες (τεκμήρια) του υπόψη φοιτητή ανέρχονταν στο αστρονομικό ποσό των 2.900 ευρώ.

Μην μπορώντας να πιστέψουμε στα μάτια μας, επιστρέψαμε στη δήλωση και τσεκάραμε έναν προς έναν τους κωδικούς. Φευ, όλα ήταν σωστά.

Με τους σφυγμούς ανεβασμένους και μην μπορώντας να διανοηθούμε ότι η ναυαρχίδα της ΓΓΔΕ, το πουλέν του υπουργείου Οικονομικών, το καμάρι της πολυδιαφημισμένης και πολυδάπανης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, εκτός από υπερβολικά αργό ήταν και φορολογικά αγράμματο, αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με τη ΓΓΔΕ.

Βήμα πέμπτο – Help??? Desk του taxis net

Μη μπορώντας να πιστέψουμε ότι η εφαρμογή που ανέβηκε στο taxis δεν έχει λάβει υπόψη της την περίπτωση ε' του άρθρου 34 του Ν. 4172/13, η οποία ορίζει ότι «Δεν εφαρμόζεται η ελάχιστη ετήσια αντικειμενική δαπάνη εφόσον ο φορολογούμενος ή τα εξαρτώμενα μέλη αποκτούν εισόδημα μόνο από τόκους και ακίνητα.», προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε στους υπάλληλους το πρόβλημα. Δυστυχώς, μας παρέπεμψαν στην ΠΟΛ.1072/31-3-2015
«Οδηγίες περί της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 60 του ν.4172/2013 αναφορικά με την παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις»!!!!!!!!!! με το αμίμητο «Διαβάστε, κύριε, πρώτα την ΠΟΛ 1072 που λέει για τα τεκμήρια και αν δεν σας λυθούν οι απορίες, ξαναπάρτε». Αφού τους υποδείξαμε ότι η σωστή εγκύκλιος ήταν η ΠΟΛ.1076/26-3-2015 και αφού τους τονίσαμε και το σημείο που πρέπει να δώσουν προσοχή, λάβαμε την αφοπλιστική απάντηση «δεν έχουμε λάβει καμιά τέτοια εγκύκλιο». «Μα καλή μου κυρία, απαντήσαμε εμείς, η εν λόγω εγκύκλιος έχει ημερομηνία 26/03/2015. Πως είναι δυνατόν να μη σας ήρθε;» Δυστυχώς, η συνομιλία έλαβε τέλος με το αμίμητο «Εμείς κύριε είμαστε τεχνικοί, απευθυνθείτε στο Υπουργείο».

Τελειώνοντας, δεν θέλουμε να κακίσουμε τους αρμόδιους που δεν κατάφεραν από το μακρινό 2013 που ψηφίστηκε ο νόμος 4172, μέχρι σήμερα 15/05/2015, να φτιάξουν μια στοιχειωδώς σωστή εφαρμογή, αλλά αν όχι τώρα, πότε; Αν όχι αυτοί, ποιοι;…

Η επιστημονική ομάδα της ASTbooks.

Πηγή: Τaxpress.gr

Τα cookies μας διευκολύνουν να σας παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Με τη χρήση των υπηρεσιών μας επιτρέπετε να χρησιμοποιούμε cookies.