fbpx
Skip to main content

Πώς «κλειδώνουν» οι αποφάσεις για επίδομα θέρμανσης-τέλη κυκλοφορίας

Ανακοινώσεις εντός της ημέρας αναμένονται από το ΥΠΟΙΚ για το επίδομα θέρμανσης. Αυστηροποιούνται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Ποιο είναι το βασικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας. Τι θα γίνει με τα νέας τεχνολογίας ΙΧ.

Από σενάρια, άλλο τίποτα. Αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας, δεν αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας. Θα μπουν τέλη για την κυκλοφορία Ι.Χ. στον δακτύλιο της Αθήνας, δεν θα μπουν. Θα είναι ισοδύναμο η αύξηση των τελών για την κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, δεν θα είναι ισοδύναμο. Οι φορολογούμενοι δικαίως έχουν μπλεχτεί, αλλά και το υπουργείο Οικονομικών με τις διαρροές του έχει μερίδιο ευθύνης.

Σύμφωνα με τις τελευταίες διευκρινίσεις αρμόδιων στελεχών της Καραγιώργη Σερβίας, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης έχει δώσει γραμμή στους υπηρεσιακούς παράγοντες να τρέξουν διάφορα σενάρια, στα οποία όμως η κεντρική ιδέα θα είναι η εξής: αύξηση τελών για τα καινούργια και ακριβά Ι.Χ., μειώσεις για τα μεγάλα σε ηλικία αλλά μικρά σε κυβισμό αυτοκίνητα και καμία μεταβολή για τα μεσαία.

Πού ακριβώς θα τεθούν οι διαχωριστικές γραμμές για τα μεγάλα, τα μεσαία και τα μικρά μένει να φανεί την επόμενη εβδομάδα, όταν -σύμφωνα με τις ίδιες πηγές- αναμένονται συγκεκριμένες ανακοινώσεις.

Στα σενάρια που εξετάζονται πάντως περιλαμβάνεται και η καθιέρωση μιας συμβολικής συμμετοχής των καινούργιων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκινήτων, τα οποία είτε απαλλάσσονται πλήρως από τα τέλη κυκλοφορίας, είτε στη βάση χαμηλών εκπομπών ρύπων έχουν περιορισμένη επιβάρυνση. Αν αυτή η «συμβολική συμμετοχή» θα είναι της τάξεως των 50 ευρώ ή παραπάνω, με δεδομένες τις δημοσιονομικές ανάγκες, η ζυγαριά γέρνει προς το παραπάνω, ιδίως για τα μεγάλου κυβισμού και υψηλής αξίας, καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Πηγές του υπουργείου πάντως διαψεύδουν το ενδεχόμενο οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας να αποτελέσουν ισοδύναμο για την κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση «ζυμώνει» διάφορα ισοδύναμα, στα οποία ενδεχομένως θα μπορούσαν να συμβάλουν κατά ένα μέρος και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά η κάλυψη των 268 εκατ. ευρώ των προβλεπόμενων εσόδων από τον ΦΠΑ εκπαίδευσης το 2016 θα ήταν κυριολεκτικά εφιάλτης, αν επιχειρούνταν να καλυφθεί από τα Ι.Χ. Συνολικά οι εισπράξεις από τέλη κυκλοφορίας είναι της τάξεως του 1 δισ. ευρώ, άρα θα απαιτούνταν τεράστιες επιβαρύνσεις για μεγάλη μερίδα ιδιοκτητών Ι.Χ.

Ο γρίφος των επιβαρύνσεων αναμένεται να λυθεί σύντομα, εν μέσω σεναρίων ότι εξετάζεται ακόμα και η επιστροφή του ΦΠΑ στο μοσχαρίσιο κρέας στο 23%...
Και το επίδομα

Νωρίτερα, θα τελειώσει ένα άλλο σίριαλ το οποίο αφορά στους δικαιούχους επιδόματος θέρμανσης. Το βέβαιο είναι ότι θα είναι δραστικά λιγότεροι (ακόμα και οι μισοί) σε σχέση με την περυσινή σεζόν.

Πηγές του υπουργείου Οικονομικών προαναγγέλλουν την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης ακόμα και σήμερα, με αυστηροποίηση των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων. Πέρυσι το επίδομα των 35 λεπτών ανά λίτρο χορηγήθηκε σε περίπου 1,1 εκατομμύρια νοικοκυριά, αλλά οι 350.000 δικαιούχοι ακόμα περιμένουν να εισπράξουν την τελευταία δόση, συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ.

Η συνολική δαπάνη για επίδομα θέρμανσης από τα 210 εκατ. ευρώ πέρυσι, έχει συρρικνωθεί φέτος στα 105 εκατ. ευρώ -όπως προβλέπεται στο Μνημόνιο- και ανάλογα θα περιοριστούν και οι δικαιούχοι.

Τα κριτήρια αναμένεται να δημοσιοποιηθούν άμεσα.


Πηγή: euro2day.gr

Τα cookies μας διευκολύνουν να σας παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Με τη χρήση των υπηρεσιών μας επιτρέπετε να χρησιμοποιούμε cookies.