fbpx
Skip to main content

Μισή καραβιά φόροι!

Στο «αστρονομικό» ποσόν των 17 εκατομμυρίων ευρώ ανέρχονται οι εισπράξεις του Ελληνικού Δημοσίου από τους φόρους των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών το 2015, αν και συγκριτικά με το 2014 παρουσίασαν αύξηση, καθώς τότε κυμάνθηκαν περίπου στα 13 εκατομμύρια ευρώ.

Λίγο περισσότερο από 45 εκατ. ευρώ ήταν οι εισπράξεις το 2015 από την εθελοντική προσφορά των εφοπλιστών, περίπου πέντε εκατομμύρια περισσότερο από το 2014.

Τα στοιχεία αυτά διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη έπειτα από αίτηση κατάθεσης εγγράφων που υποβλήθηκε από τους βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστο Κατσώτη, Νίκο Καραθανασόπουλο, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλη Συντυχάκη.

Οι τρεις βουλευτές αφού επισημαίνουν ότι οι εφοπλιστές «απολαμβάνουν 56 προκλητικές φοροαπαλλαγές» και ότι «οι φορολογικές υποχρεώσεις τους εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου, με το σύστημα "tonnage tax" και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους», ανάμεσα στ' άλλα ζητούσαν να ενημερωθούν:

Για τους φόρους που έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές για τα έτη 2013, 2014 και 2015 για πλοία που έχουν με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του νόμου 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ίδιου νόμου.

Επίσης, για το ποιες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει τα τρία αυτά χρόνια με βάση το συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης.
Οι φόροι από το 2013

Ο Τρ. Αλεξιάδης διαβιβάζει έγγραφο στις 5 Απριλίου 2016, σύμφωνα με το οποίο το 2013 οι εισπράξεις από φόρους πλοίων ανήλθαν σε 14.013.519,90 ευρώ, το 2014 σε 13.154.712, 39 ευρώ και το 2015 σε 17.617.781,18 ευρώ. Επίσης με βάση το συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης εφοπλιστών, το 2014 οι εισπράξεις ανήλθαν σε 40.546.161,35 ευρώ και το 2015 σε 45.430.869,71 ευρώ.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ στην αίτησή τους είχαν ζητήσει ακόμη να διαβιβαστούν στη Βουλή και τα στοιχεία για τα φορολογικά έσοδα από ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (offshore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2015.

Ο Τρ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι προκειμένου να απαντηθεί το συγκεκριμένο ερώτημα το υπουργείο Οικονομικών πρέπει να λάβει περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τα κριτήρια στα οποία ανταποκρίνεται ο χαρακτηρισμός «offshore».

Στους βουλευτές του ΚΚΕ απάντησε και ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, κάνοντας γνωστό ότι στην οικειοθελή παροχή της ναυτιλιακής κοινότητας συμμετέχουν 524 εταιρείες, κατά προσέγγιση ποσοστό της τάξεως πλέον του 90% επί της συνολικής χωρητικότητας μετρούμενης σε ολική χωρητικότητα επί των διαχειριζόμενων πλοίων.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι την ώρα που η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών είναι στα ύψη, σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία η φορολογία τους τα τελευταία 5 χρόνια έχει τριπλασιαστεί. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) το 2012 ανήλθε στα 75 εκατομμύρια ευρώ.

Πηγή: efsyn.gr

Τα cookies μας διευκολύνουν να σας παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Με τη χρήση των υπηρεσιών μας επιτρέπετε να χρησιμοποιούμε cookies.