• hmerologio 2018 topΗμερολόγιο του Λογιστή 2018

    Ο Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών θα κυκλοφορήσει το «Ημερολόγιο του Λογιστή 2018», για ακόμα μια χρονιά, το οποίο περιλαμβάνει το Ημερολόγιο 2018 και το εγχειρίδιο λογιστικών, φοροτεχνικών και εργατικών θεμάτων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.


    Περισσότερα

  • banner 02Γίνε Μέλος του Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών

    "Μόνος μου πάω γρήγορα και μαζί πάμε πιο μακριά"

    Περισσότερα
  • lsa web offers isologismosΑναρτήστε τον Ισολογισμό σας στη Χαμηλότερη τιμή της Αγοράς!

    Ο Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών σε συνεργασία με την e-genius προσφέρει στους πελάτες σας το BASIC LSA για τη δημοσίευση ισολογισμών στη χαμηλότερη τιμή της αγοράς!

    Περισσότερα
  • lsa banner 526X351 bΣυνεργασία του Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών με την StudySmart και τον φορέα εκπαίδευσης του CIMA

    Η συνεργασία έχει ως στόχο την αναβάθμιση των Λογιστών, Φοροτεχνικών – Οικονομολόγων και τη δημιουργία υπεραξίας στις προσφερόμενες υπηρεσίες τους.

    Περισσότερα

25 Feb, 2018

Αρχική

Ερώτημα: Διαφήμιση μέσω ιστοσελίδων, επιβαρύνεται με κάποιο τέλος ή φόρο;

Ερώτημα:  Ατομική επιχείρηση έχει κάνει έναρξη στην εφορία ως παραγωγός πρωτότυπων τηλεοπτικών εκπομπών, βίντεο, ταινιών, διάθεση διαφημιστικού χώρου σε περιοδικά ηλεκτρονικής μορφής και πώληση διαφημιστικού χρόνου ή χώρου με αμοιβή ή βάσει σύμβασης. Για την παραγωγή της εκπομπής υπάρχει η συμφωνία να προβληθεί σε τοπικό τηλεοπτικό κανάλι, χωρίς να παίρνει αμοιβή, όπου το κανάλι θα παίρνει τις διαφημίσεις και ο παραγωγός θα αμείβεται από τους χορηγούς της εκπομπής εκδίδοντας το δικό του Τ.Π.Υ. .

Ο εν λόγω παραγωγός θα φτιάξει και ένα site στο ίντερνετ, στο οποίο θα ανεβάζει σε δεύτερο χρόνο την εκπομπή. Παράλληλα στο site θα δημιουργήσει και ένα μηνιαίο ηλεκτρονικό περιοδικό όπου θα πραγματεύεται συναφή θέματα με την εκπομπή. Τα έσοδά του θα προέρχονται από επιχειρήσεις που θα θέλουν να διαφημιστούν στο εν λόγω περιοδικό αλλά και από τους χορηγούς της εκπομπής.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν και θα ήθελα την γνώμη, την άποψή σας και την συμβουλή για κάτι που μπορεί να μου ξεφεύγει είναι :
1) πως μπορεί να δώσει την τηλεοπτική εκπομπή στο κανάλι με τους ανωτέρω όρους δίχως να έχει φορολογικό πρόβλημα ?
2) Για το site της εκπομπής και του περιοδικού πρέπει να δηλώσει κάποιον ιδιαίτερο ΚΑΔ στην εφορία ?
3) Πρέπει να δηλώσει σε κάποιον φορέα ή να προβεί στην έκδοση κάποιας άδειας ότι είναι παραγωγός εκπομπών και εκδίδει ηλεκτρονικό περιοδικό ?
4) Τι τέλη από τις ανωτέρω διαφημίσεις μπορεί να προκύψουν ?
5) Για την έκδοση του ηλεκτρονικού περιοδικού θα απασχολήσει και μία δημοσιογράφο, η οποία δεν ανήκει σε κάποια ένωση. Θα ασφαλιστεί με κάποια απο τις διατάξεις της εγκυκλίου Νο 19/28.03.2017 του Ε.Φ.Κ.Α. ή θα την ασφαλίσω με πακέτο κάλυψης 101 ?

Οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία μπορεί να διαθέτετε για την ανωτέρω δραστηριότητα που σας περιέγραψα θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Συνοπτική Απάντηση

Σύμφωνα με το άρθρο 48 του Ν.3801/2009, ορίζεται ειδικό τέλος τιμολογίων επί διαφημιστικής δαπάνης, και θεσπίζεται υπέρ της αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Αστική Εταιρεία Δεοντολογίας και Επικοινωνίας», η οποία έχει συσταθεί κατ΄ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν.2863/2000 , ειδικό τέλος ποσοστού 0,02% επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης κατά το μέρος που αυτή αφορά στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση, μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, του κινηματογράφου, του διαδικτύου κ.λπ.

Πλήρης Απάντηση

Σύμφωνα με τα ανωτέρω ερωτήματά σας, θεωρούμε ότι:

1. Πελάτες του παραγωγού στην πρώτη περίπτωση είναι οι «χορηγοί» του καναλιού στους οποίους ο παραγωγός θα εκδίδει κανονικά φορολογικά στοιχεία, σύμφωνα με τον Ν. 4308/2014 περί Ε.Λ.Π. Στο τηλεοπτικό κανάλι δεν υφίσταται καμία πώληση του προϊόντος (video κ.λπ.), αλλά ουσιαστικά καθέλκυσή του στην προσπάθεια να βρεθούν αγοραστές , που εδώ είναι οι χορηγοί.

2. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο ΚΑΔ 62.01.11.04 «Υπηρεσίες σχεδιασμού και ανάπτυξης τεχνολογιών της πληροφορίας».

3. Μπορείτε να απευθυνθείτε στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης για σχετικές οδηγίες  

4. Σύμφωνα με το άρθρο 48 του Ν.3801/2009, ορίζεται  ειδικό τέλος τιμολογίων επί διαφημιστικής δαπάνης , και θεσπίζεται υπέρ της αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Αστική Εταιρεία Δεοντολογίας και Επικοινωνίας», η οποία έχει συσταθεί κατ΄ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν.2863/2000 ,  ειδικό τέλος ποσοστού 0,02% επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης κατά το μέρος που αυτή αφορά στην αγορά χρόνου  ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση, μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, του κινηματογράφου,  του διαδικτύου  και του ημερήσιου ή περιοδικού τύπου, ή την ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων.

    Το ανωτέρω ειδικό τέλος θα  υπολογίζεται επί της καθαρής αξίας του κόστους για την αγορά χρόνου ή χώρου και θα βαρύνει τον διαφημιζόμενο . Το ποσό που αναλογεί στο ειδικό αυτό τέλος  αναγράφεται υποχρεωτικά στο σχετικό τιμολόγιο που εκδίδει ο πάροχος των διαφημιστικών υπηρεσιών, ο οποίος το εισπράττει αμέσως από τον διαφημιζόμενο με την προσκόμιση του τιμολογίου και το καταθέτει σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται σε τραπεζικό ίδρυμα στο όνομα της «Αστικής Εταιρείας Δεοντολογίας και Επικοινωνίας . Η κατάθεση του ως άνω ποσού γίνεται εντός τριάντα (30) ημερών από το τέλος του μήνα μέσα στον οποίο αυτό εισπράχθηκε.

Το Τέλος 0,02% υπόκειται σε Φ.Π.Α..

Το Σ.Ε.Ε. έχει ήδη ανοίξει για το σκοπό αυτό λογαριασμό στην τράπεζα EUROBANK με τα εξής στοιχεία:

Αρ. λογ. 0026-0284-02-0200-430830

ΙΒΑΝ GR 06026-0284-00000-20-200-430830,

τα οποία επίσης βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Σ.Ε.Ε. (www.see.gr).

Σε κάθε κατάθεση θα πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρεται το όνομα του καταθέτη και η περίοδος που αφορά. Δεν προβλέπεται ειδικό έντυπο για την απόδοση του Τέλους υπέρ Σ.Ε.Ε..

 
Ασφαλιστικό σκέλος:

Κατά την άποψή μας, σύμφωνα με τα εντασσόμενα πρόσωπα στην ασφάλιση τ. Ε.Τ.Α.Π.-Μ.Μ.Ε. όπως ορίζονται στην εγκ. 19/2017 του ΕΦΚΑ, αλλά και μετά από έρευνα και επιβεβαίωση της άποψής μας με στελέχη από τον αντίστοιχο τομέα του ΕΦΚΑ, η ασφάλιση δημοσιογράφου που δεν ανήκει σε κάποια ένωση στον ηλεκτρονικό τύπο θα ασφαλισθεί με Π.Κ 101 και όχι βάσει της Εγκ. 19/2017 του ΕΦΚΑ.