• hmerologio 2018 topΗμερολόγιο του Λογιστή 2018

    Ο Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών θα κυκλοφορήσει το «Ημερολόγιο του Λογιστή 2018», για ακόμα μια χρονιά, το οποίο περιλαμβάνει το Ημερολόγιο 2018 και το εγχειρίδιο λογιστικών, φοροτεχνικών και εργατικών θεμάτων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.


    Περισσότερα

  • banner 02Γίνε Μέλος του Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών

    "Μόνος μου πάω γρήγορα και μαζί πάμε πιο μακριά"

    Περισσότερα
  • gdprΑνακοίνωση του Λ.Σ.Α. για τα προσωπικά δεδομένα

    Στα πλαίσια της Εθνικής και Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας για την Προστασία Δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ο Λ.Σ.Α. ενημερώνει υπεύθυνα

    Περισσότερα

  • lsa web offers isologismosΑναρτήστε τον Ισολογισμό σας στη Χαμηλότερη τιμή της Αγοράς!

    Ο Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών σε συνεργασία με την e-genius προσφέρει στους πελάτες σας το BASIC LSA για τη δημοσίευση ισολογισμών στη χαμηλότερη τιμή της αγοράς!

    Περισσότερα
  • lsa banner 526X351 bΣυνεργασία του Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών με την StudySmart και τον φορέα εκπαίδευσης του CIMA

    Η συνεργασία έχει ως στόχο την αναβάθμιση των Λογιστών, Φοροτεχνικών – Οικονομολόγων και τη δημιουργία υπεραξίας στις προσφερόμενες υπηρεσίες τους.

    Περισσότερα

20 Sep, 2018

Αρχική

Ερώτημα: Εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών – προσκόμιση βιβλίων και στοιχείων

Ερώτημα:  Κλείνουμε επιχείρηση (ΕΠΕ) εκπρόθεσμα, με ημερομηνία 2008. Η διάρκεια λειτουργίας της σύμφωνα με το καταστατικό της ήταν 10ετής, δηλαδή από 1998 έως 2008.

Η εταιρεία λειτούργησε μόνο κατά την πρώτη υπερδωδεκάμηνη χρήσης της και μετά τέθηκε σε αδράνεια (2001). Η ΔΟΥ μας ζήτησε να της προσκομίσουμε τα θεωρημένα βιβλία αλλά δεν βρέθηκαν 2 από αυτά, το βιβλίο Απογραφών - Ισολογισμών και το βιβλίο Εταίρων. Υπάρχει περίπτωση παραγραφής των προστίμων και σε περίπτωση αρνητικής απάντησης πόσο είναι το πρόστιμο για κάθε βιβλίο; Επειδή είμαστε στο στάδιο του κλεισίματος, επειγόμαστε για την απάντησή σας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Σύμφωνα με τις οδηγίες της Πολ. 1163/2016, αναφορικά με την εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών: κατά τη διακοπή εργασιών επιχειρηματικής δραστηριότητας, δεν υφίσταται υποχρέωση ακύρωσης των αχρησιμοποίητων θεωρημένων στοιχείων, η θεώρηση των οποίων διενεργήθηκε από το χρόνο παραγωγικής λειτουργίας του συστήματος TAXIS, σε κάθε Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.).

Πέραν των ανωτέρω, στην εν λόγω απόφαση δε γίνεται λόγος για υποχρέωση του φορολογούμενου προσκόμισης των θεωρημένων βιβλίων ή στοιχείων προς επίδειξη στην αρμόδια ΔΟΥ.

Περαιτέρω, με βάση την παρ. 2, του άρθρου 13, του Ν. 4174/2013, τα λογιστικά αρχεία πρέπει να διαφυλάσσονται κατ’ ελάχιστον:

α) για διάστημα πέντε (5) ετών από την λήξη του αντίστοιχου φορολογικού έτους εντός του οποίου υπάρχει η υπάρχει η υποχρέωση υποβολής δήλωσης ή

β) εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 36 του Κώδικα (παράταση της παραγραφής λόγω υποβολής τροποποιητικής δήλωση κ.λπ.), έως ότου παραγραφεί το δικαίωμα έκδοσης από τη Φορολογική Διοίκηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο αυτή ή

γ) έως ότου τελεσιδικήσει η απαίτηση της Φορολογικής Διοίκησης σε συνέχεια διενέργειας φορολογικού ελέγχου ή έως ότου αποσβεστεί ολοσχερώς η απαίτηση λόγω εξόφλησης.

Η διοίκηση ερμηνεύοντας την ανωτέρω διάταξη με την Πολ. 1026/2018, προβλέπει ότι  η απώλεια ή η μη διαφύλαξη των μη χρησιμοποιηθέντων θεωρημένων βιβλίων και στοιχείων δεν αποτελεί παράβαση των εν λόγω διατάξεων του ΚΦΔ, ούτε κάποια άλλη παράβαση. Επομένως, για την απώλεια ή τη μη διαφύλαξη αυτών δεν επιβάλλονται κυρώσεις, εκτός εάν αποδειχθεί ότι αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί. Επισημαίνεται ότι ο τρόπος απόδειξης ότι τα θεωρημένα βιβλία και στοιχεία έχουν χρησιμοποιηθεί (εξαντληθεί) ή όχι, είναι σε κάθε περίπτωση θέμα πραγματικό, η εξέταση του οποίου ανάγεται στην αρμοδιότητα του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. και των αρμοδίων ελεγκτικών οργάνων, οι οποίοι δύνανται να το εξετάζουν με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο (όπως από τις καταχωρήσεις στα βιβλία, τις καταστάσεις πελατών, προμηθευτών, στοιχεία που θα προσκομίσει ο υπόχρεος, κλπ).

Επίσης, η Πολ. 1026/2018 αναφέρει ότι κατά τη διακοπή των εργασιών επιχειρηματικής δραστηριότητας (είτε πρόκειται για εμπρόθεσμη είτε για εκπρόθεσμη διακοπή) δεν υπάρχει υποχρέωση προσκόμισης για επίδειξη στη ΔΟΥ των αχρησιμοποίητων θεωρημένων στοιχείων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται πλέον υποχρέωση ακύρωσης των στοιχείων αυτών κατά τη διακοπή των εργασιών επιχείρησης κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της απόφασης Πολ. 1163/2016.

Επομένως, από τα παραπάνω, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι αρμόδιοι υπάλληλοι των ΔΟΥ δεν δύνανται να ζητούν την προσκόμιση των αχρησιμοποίητων θεωρημένων βιβλίων ή στοιχείων και ότι η τυχόν απώλεια αυτών δεν επισύρει πρόστιμο σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΦΔ.Εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών – προσκόμιση βιβλίων και στοίχων

Πηγή: epixeirisi.gr

Αυτός ο Ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, όπως περιγράφονται στην Πολιτική μας σχετικά με τα cookies. Aν συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, παρακαλώ πατήστε «Συμφωνώ». Εάν αρνηθείτε την χρήση των cookies, τότε αυτός ο ιστότοπος ενδέχεται να μην λειτουργεί όπως σχεδιάστηκε, λόγω της μη διαθεσιμότητας των cookies.

Διαβάστε την πολιτική μας σχετικά με τα cookies

ΣΥΜΦΩΝΩ