Εμπόριο: Με τα open mall αντεπιτίθενται οι μικροί
Τη δική τους απάντηση στα mall των µεγάλων του λιανικού εµπο ρίου δίνουν οι µικροµεσαίοι µε τη δηµιουργία των ανοικτών εµπορικών κέντρων.
Τα open mall έρχονται και ήδη ο γενικός γραµµατέας Εµπορίου Στέφανος Κοµνηνός έχει ετοιµάσει κατόπιν διαλόγου µε τους φορείς της αγοράς το σχέδιο χρηµατοδοτικής δράσης µέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισµός της είναι ύψους 200 εκατ. ευρώ και µέσα από αυτή θα ενισχυθούν οι εµπορικοί σύλλογοι και η Εθνική Συνοµοσπονδία Ελληνικού Εµπορίου ώστε σε συνεργασία µε τους δήµους να διαµορφώσουν τις εµπορικές... πιάτσες της χώρας σε πρωτότυπα mall.
Πρακτικά αυτά θα περιλαµβάνουν τα καταστήµατα σε µεγάλους κεντρικούς δρόµους και µέσα από διάφορες παρεµβάσεις, π.χ. ανάπλαση πεζοδροµίων, σκέπαστρα, infokiosk, σηµεία WiFi, χώροι απασχόλησης παιδιών, χώροι στάθµευσης κ.λπ., θα επιδιώξουν να προσελκύσουν καταναλωτές.
Προκήρυξη
Δρόµοι εµπορικοί θα επιλεγούν ώστε µε µικρά αλλά και µεγάλα έργα να αλλάξουν φυσιογνωµία και τα καταστήµατα σε αυτές τις οδούς να ενοποιηθούν. Ο κ. Κοµνηνός, λένε πηγές της αγοράς, θα προκηρύξει τη δράση από τον Ιανουάριο του 2012. Οι εµπορικές επιχειρήσεις της περιοχής θα συνεργάζονται, υπό το συντονισµό του εµπορικού συλλόγου της περιοχής, ώστε να λειτουργούν σαν ενιαία κέντρα µε:
Οργανωµένες ενέργειες µάρκετινγκ. Για παράδειγµα µπορούν να εκδώσουν ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή (loyalty schemes) µε πόντους αγορών και εκπτώσεις.
Οργανωµένη και συστηµατική προώθηση, προβολή κι επικοινωνία των επιχειρήσεων της εµπορικής περιοχής που συµµετέχουν στη δράση.
Δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος µε την ψυχαγωγία µε πολιτιστικό ή κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Κύριος στόχος των ανωτέρω ενεργειών είναι η τόνωση της αγοράς των εµπορικών κέντρων των πόλεων, η αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, καθώς και η επανεδραίωσή τους ως ελκυστικό προορισµό για αγορές και διασκέδαση, µε απώτερο σκοπό την ενίσχυση των εµπορικών επιχειρήσεων.
Πληροφορίες λένε ότι οι ενέργειες, για τις οποίες οι δαπάνες φέρονται ως επιλέξιµες από το Επιχειρησιακό Πρόγραµµα Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηµατικότητα στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, περιλαµβάνουν: Ανάπτυξη ηλεκτρονικής πλατφόρµας δικτύωσης των εµπορικών επιχειρήσεων (π.χ. ηλεκτρονική εφαρµογή για τη διαχείριση των ενιαίων καρτών καταναλωτή) και κατάλληλη υποδοµή για τη λειτουργία της (κατά προτίµηση στην ΕΣΕΕ, ώστε να χρησιµοποιηθεί ενιαία από το σύνολο των εµπορικών συλλόγων που θα συµµετέχουν στη δράση).
Προµήθεια hardware στους εµπορικούς Συλλόγους.
Θα περιλαµβάνει: 1) Συστήµατα POS µε σύνδεσή τους στην πλατφόρµα δικτύωσης για την ενιαία χρήση της κάρτας πιστότητας του καταναλωτή (τα POS θα ανήκουν στους εµπορικούς συλλόγους και θα διατίθενται προς χρήση στις επιχειρήσεις, κατόπιν σύναψης συµβάσεων).
2) Σύστηµα ηλεκτρονικού υπολογιστή.
3) Επαγγελµατικό εκτυπωτή για την εκτύπωση φυλλαδίων, διαφηµιστικών εντύπων, φωτοτυπικό µηχάνηµα κ.λπ.
4) Οθόνη προβολής και ηχητικές εγκαταστάσεις για την εγκατάστασή τους στις εµπορικές περιοχές.
Δηµιουργία διαδραστικών σταθµών πληροφόρησης σε στοχευµένα σηµεία της εκάστοτε εµπορικής περιοχής, µε ειδική οθόνη αφής συνδεδεµένο µε το Internet, που θα επιτρέπει πλήθος υπηρεσιών από απόσταση.
Ανάρτηση σήµανσης του ανοιχτού εµπορικού κέντρου σε διάφορα σηµεία της εκάστοτε εµπορικής περιοχής.
Υποδοµή ασύρµατης πρόσβασης στο διαδίκτυο (wi-fi hotspots)
Ενηµέρωση εµπορικών επιχειρήσεων σε θέµατα που αφορούν τον θεσµό «ανοικτό εµπορικό κέντρο».
Δηµοσιότητα, προβολή του θεσµού, λογότυπο, ενηµερωτικά φυλλάδια, κ.λπ.
Συµβουλευτική υπηρεσία.
Πηγή : Ημερησία