Ελλάκτωρ: Τρία "ανοιχτά" μέτωπα οδήγησαν σε ζημιές
Τρεις παράγοντες επηρέασαν σημαντικά τις επιδόσεις του ομίλου Ελλάκτωρ που παρουσίασε ζημιές ύψους 6,3 εκατ. ευρώ το φετινό εννεάμηνο, σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης.
Ποιοι είναι αυτοί;
- Η δραματική συρρίκνωση του προγράμματος δημόσιων επενδύσεων του 2011, το οποίο διαμορφώθηκε στα 7,55 δισ. ευρώ και μειώθηκε κατά 19% έναντι αυτού που αρχικά είχε προϋπολογιστεί.
- Η αναστολή των κατασκευαστικών εργασιών στα δύο οδικά έργα παραχώρησης που συμμετέχει ο Ελλάκτωρ, ήτοι στο Μαλιακός - Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και στο Ελευσίνα-Πύργος (Ολυμπία Οδός). Σήμερα οι τράπεζες έχουν πάψει να χρηματοδοτούν τα συγκεκριμένα έργα, ενώ λόγω της ύφεσης αλλά και του επικείμενου haircut ζητούν την ανοδική αναπροσαρμογή των επιτοκίων στο 7% από 2% (όπως προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης που τέθηκαν σε ισχύ το 2007).
- Στο «πάγωμα» του έργου-μαμούθ «Blue City» στο Ομάν, του οποίου η πρώτη φάση ήταν αρχικού προϋπολογισμού 1,9 δισ. δολαρίων. Η οικονομική κρίση που πλήττει την αγορά ακινήτων της Μέσης Ανατολής και η έλλειψη ρευστότητας της τοπικής εταιρείας εκμετάλλευσης του έργου οδήγησαν στην διακοπή των κατασκευαστικών εργασιών του μεγαλεπήβολου project.
Αναφερόμενοι στα μεγέθη εννεάμηνου, οι επικεφαλής του ομίλου σημείωσαν στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ότι σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται το ποσό ύψους 74 εκατ. ευρώ που προέρχεται από την πώληση του ποσοστού 7,1% της European Goldfields στην Qatar Holdings.
Προτεραιότητες
Όπως σημειώθηκε, πρώτη προτεραιότητα για τον Ελλάκτωρα είναι η ενίσχυση του ανεκτελέστου και η απεμπλοκή των υπό κατασκευή ή αναβάθμιση οδικών αξόνων. Το ανεκτέλεστο διαμορφώνεται στα 2,54 δισ. ευρώ έναντι 2,3 δισ. ευρώ τον περασμένο Ιούνιο και σε αυτό εμπεριέχεται το «Blue City» και οι δύο υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομοι. Σχετικά με τις διαπραγματεύσεις Δημοσίου-παραχωρησιούχων για την επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στα οδικά projects, οι επικεφαλής του ομίλου σημείωσαν ότι το Δημόσιο επιδεικνύει κινητικότητα με στόχο το άμεσο «restart» των εργασιών στις εθνικές οδούς. Τοποθέτησαν πιθανές εξελίξεις τους πρώτους μήνες του 2012.
Κατά το τελευταίο δίμηνο, ο όμιλος έχει επιλεγεί ως ανάδοχος για έργα 138 εκατ. ευρώ στα Βαλκάνια και προσανατολίζεται στη διεκδίκηση νέων projects στις γειτονικές χώρες, στη Ρωσία και -επιλεκτικά- στη Μέση Ανατολή.
Στο πλαίσιο του conference call έγινε γνωστό ότι η εισηγμένη θα αναλάβει την κατασκευή του εργοστασίου επεξεργασίας χρυσού και άλλων πολύτιμων μετάλλων στη Χαλκιδική.
Τα δύο «διαμάντια» του ομίλου, σύμφωνα με τη διοίκησή του, είναι η Αττική Οδός της οποίας το περιθώριο EBIT ανέρχεται στο 40% και τα μεταλλεία Κασσάνδρας. Όσον αφορά τους κυκλοφοριακούς όγκους, στους αυτοκινητοδρόμους Αττικής υποχώρησαν 10% στο εννεάμηνο του 2011, πτώση που αποδίδεται στην αύξηση της τιμής της βενζίνης και στην ευρύτερη συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης. Αντίθετα στον οδικό άξονα του Μορέα η κυκλοφορία αυξήθηκε 24% από τις αρχές του έτους μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, το συγκεκριμένο μέγεθος δεν είναι αντιπροσωπευτικό κατά τους επικεφαλής της εισηγμένης, επειδή το διάστημα αυτό παραδόθηκαν στην κυκλοφορία νέα τμήματα.
Πηγή: www.capital.gr