Το Δημόσιο ελέγχει καθημερινά κυκλοφορία και έσοδα
Ανακριβή και διαστρεβλωμένα χαρακτηρίζονται από την «Αττική Οδός ΑΕ» τα στοιχεία σχετικά με το έργο που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.
Σε χθεσινή ανακοίνωση τονίζεται κατ' αρχάς πως τα στοιχεία της κυκλοφορίας και των εσόδων του αυτοκινητοδρόμου καταγράφονται καθημερινά και ελέγχονται από το ελληνικό Δημόσιο.
Επίσης, το έργο, επειδή συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (από κοινού με όμιλο εμπορικών τραπεζών), ελέγχεται ενδελεχώς από τις υπηρεσίες των πιστωτικών ιδρυμάτων και από ειδικό σύμβουλο.
Η Αττική Οδός παραδόθηκε και λειτούργησε σταδιακά από τον Μάρτιο του 2001, πλήρως δε από το τέλος του 2004. Ο ετήσιος μέσος όρος των διελεύσεων κατά την περίοδο 2005-2012 είναι 271.000 έναντι 227.000 που προβλέπει η σύμβαση, το μέσο ύψος του διοδίου φτάνει τα 2,22 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έναντι 2,62 ευρώ που προβλέπει η σύμβαση και τα έσοδα εκ διοδίων είναι 219 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έναντι πρόβλεψης 217 εκατ. ευρώ.
Το 2012 οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις περιορίστηκαν στις 216.000, με μέσο τέλος διοδίου 2,22 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αν και η σύμβαση προβλέπει τιμή αυξημένη κατά 30%. Οπως τονίζεται, η διατήρηση του τέλους διοδίου σε χαμηλότερα επίπεδα αποτελεί κοινωνική επιλογή τής «Αττική Οδός ΑΕ» σε συνεργασία με το Δημόσιο.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ο Ν. 2445/96 στο άρθρο 49 προβλέπει την πρόωρη επιστροφή του έργου στο Δημόσιο εάν η μέση απόδοση του κεφαλαίου προς τους μετόχους ξεπεράσει σε ποσοστό το 11,6%.
Τι προβλέπεται
Με απλά λόγια, προβλέπεται διακοπή της σύμβασης εάν, αφού πρώτα αποπληρωθούν τα δάνεια και οι τόκοι των τραπεζών, καλυφθούν τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης και στη συνέχεια αποπληρωθούν στους μετόχους τής «Αττική Οδός ΑΕ» (όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, όμιλος J&P, Τράπεζα Πειραιώς) τα ίδια κεφάλαια, ύψους 174 εκατ. ευρώ, τα οποία επενδύθηκαν κατά την κατασκευαστική περίοδο -πριν από περίπου 15 χρόνια- και η σχετική τους απόδοση. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα από το έργο, επισημαίνεται πως μέχρι σήμερα αποπληρώνονται δάνεια και τόκοι και δεν έχει προκύψει καμία μερισματική ωφέλεια για τους μετόχους τής «Αττική Οδός ΑΕ».
Και καταλήγει η ανακοίνωση: Από τα αναλυτικά στοιχεία προκύπτει ότι η σύμβαση εκτελείται αναμφισβήτητα σύμφωνα με τον Ν. 2445/96.
Η Αττική Οδός αποτελεί πρότυπο και πρωτοποριακό έργο, έχει δε αναγνωρισθεί και βραβευθεί διεθνώς.
Πηγή: Έθνος