Skip to main content

ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ

Μέσα σε 10 μέρες και με 9 υπογραφές νηολογούνται από σήμερα ποντοπόρα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο, ανακοίνωσε χθες σε ειδική εκδήλωση ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής παρουσία όλων των φορέων του εφοπλισμού, της ναυτεργασίας και παραδοσιακών εφοπλιστών.
Στόχος είναι να προσελκύσουμε πλοία σε ένα αξιόπιστο, αναβαθμισμένο και ανταγωνιστικό νηολόγιο, στο οποίο μειώνονται κατά 80% οι γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Σήμερα μόνο ένα στα τέσσερα ελληνόκτητα πλοία φέρουν την ελληνική σημαία, ενώ στη δεκαετία του '90 η αναλογία αυτή ήταν οκτώ προς δέκα πλοία.
Μέχρι και χθες η νηολόγηση των ποντοπόρων στην ελληνική σημαία απαιτούσε τη συγκέντρωση εκ μέρους των πλοιοκτητών, 34 υπογραφών από τρία υπουργεία -Ναυτιλίας, Οικονομικών, Ανάπτυξης- ενώ για την έκδοση των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης ήταν αναγκαίος χρόνος από πέντε έως και έξι μήνες.
Σοβαρή υπόθεση 
Συνυπογράφω το όραμα για την ελληνική σημαία, απάντησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, το θέμα όμως της προσέλκυσης είναι πολύπλοκο και πολύ πιο σοβαρό. Όπως είπε, χρειάζεται να προηγηθεί ένας ανοικτός διάλογος με τους ναυτεργάτες, με τους αξιωματικούς, προκειμένου όλα αυτά να γίνουν πράξη και διερωτήθηκε «αν αύριο το πρωί ζητήσουν 100 πλοία να νηολογηθούν, μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;».
Χρειαζόμαστε, πρόσθεσε, ανοικτό διάλογο με την ΠΝΟ και είμαστε σίγουροι ότι θα συμφωνήσουμε. Ανώτατες πηγές της ΕΕΕ σχολίαζαν χθες ότι το βασικό θέμα το οποίο πρέπει να συζητήσει ο εφοπλισμός με τη ναυτεργασία είναι η παραγωγή Ελλήνων ναυτικών. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές καθοριστικός παράγοντας γι' αυτό είναι η λειτουργία της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, η οποία πρέπει να συζητηθεί με την ΠΝΟ, προκειμένου να καταθέσει και αυτή τις απόψεις της. Σήμερα, σημειώνουν, δεν υπάρχουν στελέχη για να υποστηρίξουν έναν μεγαλύτερο εθνικό στόλο και παρά την ανεργία των ναυτικών, ουσιαστικά στα στελέχη που ζητά η ποντοπόρος ναυτιλία η ανεργία είναι μηδενική.
Ένα δεύτερο θέμα είναι η ρύθμιση που προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που επιτρέπει την υπογραφή ατομικών συμβάσεων για τα κατώτερα πληρώματα. Εκτός από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, σκεπτικισμό, σύμφωνα με πληροφορίες, δημιουργεί αυτή η πρόβλεψη και σε κόμματα τα οποία συμμετέχουν στην κυβέρνηση. Γι' αυτό τον λόγο υπάρχει στάση αναμονής σχετικά με τη στάση που θα τηρήσουν βουλευτές τους, όταν φθάσει το νομοσχέδιο στη Βουλή.
Χρονοδιάγραμμα 
Με στόχο την περαιτέρω μείωση των χρονοβόρων διαδικασιών για τους πλοιοκτήτες, από τις 15 Μαρτίου δημιουργείται στο υπουργείο Ναυτιλίας «Υπηρεσία Μίας Στάσης», η οποία θα υποδέχεται τις αιτήσεις νηολόγησης και θα αναλαμβάνει την παρακολούθηση των διαδικασιών που διατηρούνται. Ο πλοιοκτήτης θα καταχωρίζει ηλεκτρονικά την αίτησή του συμπληρώνοντας μία τυποποιημένη φόρμα.
Επιπλέον, από τον Απρίλιο απλοποιείται η διαδικασία εκτελωνισμού, ενώ θα τίθεται σε λειτουργία η ηλεκτρονική πληρωμή για το σύνολο των παραβόλων και των τελών που προβλέπονται.Από τον Μάρτιο καθιερώνεται εναλλακτικός τρόπος υποβολής αιτήσεων νηολόγησης, με ηλεκτρονικό τρόπο, με φυσική παρουσία ή μέσω ταχυδρομείου.
Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά παραλαμβάνονται από το Γραφείο Εξυπηρέτησης, παράλληλα βελτιώνονται οι χρόνοι εκτέλεσης των εργασιών από τις υπηρεσίες του ΥΝΑ, καθορίζονται στόχοι αποτελεσματικότητας της διαδικασίας νηολόγησης, ενοποιούνται και τυποποιούνται οι αιτήσεις όλων των επιμέρους σταδίων της διαδικασίας νηολόγησης, δημιουργείται μία ενιαία και επικαιροποιημένη λίστα, προωθείται η ενιαία αίτηση νηολόγησης εσωτερικά σε όλες τις εμπλεκόμενες μονάδες και αποφεύγεται η επανυποβολή δικαιολογητικών σε διαφορετικές υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας.
Απλούστευση διαδικασιών και μείωση χρόνου
Οι υπογραφές από το υπουργείο Οικονομικών περιορίζονται από 24 σε 3, οι οποίες συλλέγονται μέσα σε 4 μέρες
Με την έκδοση υπουργικών αποφάσεων μειώνονται από 6 σε 3 οι υπογραφές που θα συλλέγονται εντός του ΥΝΑ σε διάστημα 3 ημερών. Οι υπογραφές από το υπουργείο Οικονομικών περιορίζονται από 24 σε 3, οι οποίες συλλέγονται μέσα σε 4 μέρες, ενώ μειώνονται από 4 σε 3 οι υπογραφές από το υπουργείο Ανάπτυξης, οι οποίες συλλέγονται μέσα σε 3 μέρες.
Η ομάδα εργασίας του ΥΝΑ που εκπόνησε το νέο νηολόγιο εκτιμά ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω μείωσης αυτών των χρόνων όταν εφαρμοστεί στο σύνολο των υπουργείων το σύστημα της ηλεκτρονικής διακίνησης των εγγράφων και των ψηφιακών υπογραφών.
Επιπλέον με το πολυνομοσχέδιο που έρχεται την άλλη εβδομάδα στη Βουλή απλουστεύονται οι διαδικασίες χορήγησης των αδειών για την εγκατάσταση αλλοδαπής εταιρείας. Όπως εξήγησε ο ΥΝΑ, διαχωρίζονται πλήρως οι διαδικασίες που αφορούν διοικητικά θέματα από εκείνες που έχουν οικονομικό αντικείμενο, προκειμένου να διεκπεραιώνονται άμεσα από το υπουργείο Ναυτιλίας.
 
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr
Εγγραφείτε στο newsletter του
Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.