Skip to main content

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Επιστρέφει ευρώ σε θύματα κερδοσκόπων

Το ποσό των 863.748 ευρώ επέστρεψε το 2012 ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε πολίτες που έπεσαν θύματα κερδοσκοπικών πρακτικών.

    Στα εννιά χρόνια ζωής της ανεξάρτητης διοικητικής αρχής οι καταναλωτές πήραν πίσω συνολικά 30 εκατ. ευρώ.

Αυτό προκύπτει από την ετήσια έκθεση της Αρχής που παρουσίασαν στον πρόεδρο της Βουλής και τον πρωθυπουργό ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας και ο Αναπληρωτής Συνήγορος Δημήτρης Μάρκος. Τα χρήματα αυτά επιστράφηκαν στους καταναλωτές, οι οποίοι προσέφυγαν στην Αρχή για την ικανοποίηση χρηματικών διαφορών τους με επιχειρήσεις.

Συνολικά ο αριθμός των αναφορών-αιτημάτων για φιλική επίλυση καταναλωτικών διαφορών που δέχτηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή σημείωσε αύξηση 6,1% σε σχέση με το 2011. Αύξηση κατά 1,5% σημείωσε και ο αριθμός των αιτήσεων που υπέβαλαν υπερχρεωμένοι στην Αρχή για εξωδικαστική ρύθμιση χρεών («νόμος Κατσέλη»). «Δημοφιλέστεροι» εμπορικοί κλάδοι, με βάση τον αριθμό των καταγγελιών που δέχτηκαν μέσα στο 2012, είναι κατά σειρά:

1 Οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες,

2 Οι Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), και

3 Ο κλάδος των γενικών Καταναλωτικών Αγαθών (αυτοκίνητα/μοτοσικλέτες, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα κ.λπ.).

Και οι τρεις αυτοί κλάδοι δέχτηκαν συνολικά τα τρία τέταρτα (74,6%) των αναφορών που συνολικά υποβλήθηκαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2012. Η πλειονότητα των καταγγελιών (το 43,7%) υποβάλλονται για ζητήματα «Τιμολόγησης/Χρέωσης και Είσπραξης Χρεών», γεγονός που αποδίδεται στην αδυναμία των πολιτών, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, να ανταποκρίνονται σε οικονομικές υποχρεώσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς όπου υπάρχουν χρεώσεις πάγιας μορφής (π.χ. δόσεις τραπεζικών δανείων, πιστωτικών καρτών και διδάκτρων, λογαριασμούς τηλεφώνου-ρεύματος κ.λπ.).

Πηγή: Έθνος

Εγγραφείτε στο newsletter του
Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών