Γ. Καμίνης: Να μένουν ανοιχτά τα καταστήματα της Αθήνας ορισμένες Κυριακές
Υπέρ της λειτουργίας των καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας τις Κυριακές τάχθηκε ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, τονίζοντας ότι αποτελεί καθοριστικής σημασίας παράγοντα για να αποτελέσει η πόλη αυτόνομο ταξιδιωτικό προορισμό και να προσελκύσει ξένους επισκέπτες, ιδίως Κινέζους.
Είναι ζωτικό για την ελληνική πρωτεύουσα «να είναι το κέντρο ζωντανό για αγορές και βόλτα», σημείωσε ο κ. Καμίνης, λέγοντας ότι πρέπει να ξεκινήσει σχετική συζήτηση, καθώς η Αθήνα παραμένει η μοναδική, ίσως, μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα όπου οι επισκέπτες δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις αγορές τους τις Κυριακές.
«Στόχος είναι η Αθήνα να αυτοσυστήνεται ως αυτόνομος ταξιδιωτικός προορισμός» στη διεθνή τουριστική αγορά, δήλωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του Travel Trade Athens 2013, που πραγματοποίησε ο Δήμος Αθηναίων στις 22 και 23 Απριλίου 2013 στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης, με τη συμμετοχή περισσότερων από 60 hosted buyers από το εξωτερικό και 100 προμηθευτών από όλο το φάσμα της τουριστικής αγοράς της Αθήνας. Ο ίδιος υπογράμμισε την υστέρηση της ελληνικής πρωτεύουσας, καθώς αποτελεί «ενδιάμεσο σταθμό» των τουριστών που κατευθύνονται στην περιφέρεια και τα νησιά και μένουν στην πόλη μία με δύο ημέρες. «Θέλουμε περισσότερες μέρες τουρισμό στην πόλη μας», πρόσθεσε.
Πάνω από 1.400 κατ' ιδίαν συναντήσεις έγιναν μεταξύ των ξένων επαγγελματιών και των εκπροσώπων των τουριστικών επιχειρήσεων της Αθήνας, κατά το διήμερο workshop διοργάνωσε η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Tour Operators Ευρώπης (European Tour Operators Association - ETOA) και πλέον θα αποτελεί ετήσιο θεσμό για την ελληνική πρωτεύουσα. «Η διοργάνωση πήγε καλά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Συνδέσμου Tour Operators Ευρώπης κ. Τομ Τζένκινς, τονίζοντας ότι «αν θέλετε να φέρετε περισσότερους επισκέπτες στην Αθήνα, τότε διοργανώσεις όπως το Travel Trade Athens είναι αυτό που πρέπει να κάνετε».
Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στην ολοκληρωμένη στρατηγική του δήμου Αθηναίων, μέσω της ΕΑΤΑ για την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας και υπογράμμισε τη βαρύτητα των στρατηγικών συνεργασιών με καθιερωμένους φορείς ειδικών κοινών της διεθνούς τουριστικής κοινότητας, όπως ο Σύνδεσμος Tour Operators Ευρώπης (ETOA), η Παγκόσμια Ομοσπονδία Νεανικού και Μαθητικού Τουρισμού (WYSE) και ο Διεθνής Σύνδεσμος Τουρισμού GLBT (IGLTA), με τους οποίους η Αθήνα, προγραμματίζει σειρά κοινών δράσεων στο άμεσο μέλλον.
Κατά τη διάρκεια των εισηγήσεων που ακολούθησαν, ο γενικός διευθυντής της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Νεανικού Τουρισμού (WYSE) κ. Ντέϊβιντ Τσάπμαν, παρουσίασε βασικά μεγέθη του Νεανικού και Μαθητικού Τουρισμού, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι αντιπροσωπεύει το 20% του αριθμού διεθνών αφίξεων παγκοσμίως και αποτελεί μία αγορά 182 δις δολαρίων. Βάσει των σχετικών εκτιμήσεων, μέχρι το 2020, η αγορά νεανικού τουρισμού θα αντιπροσωπεύει περίπου 300 εκατ. αφίξεις στη διεθνή τουριστική αγορά.
Ο αντιπρόεδρος Ευρώπης του διεθνούς φορέα IGLTA κ. Κλαρκ Μασάντ, παρουσίασε τα βασικά μεγέθη της Gay & Lesbian αγοράς, επισημαίνοντας ότι σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ), αντιπροσωπεύει το 7% - 12% της παγκόσμιας τουριστικής δαπάνης, περίπου 70 - 120 δις δολάρια.
Ο ίδιος τόνισε ότι η Ελλάδα είναι μία πολύ σημαντική αγορά για την κοινότητα LGBT, καθώς κατατάσσεται στην 11η θέση μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών και ανέφερε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν, η Ελλάδα θα μπορεί να προσελκύσει 1,5 εκατ. αφίξεις και τζίρο περίπου 1,7 δις δολαρίων.
Πηγή: Το Βήμα